Tider och turer 


Är du osäker på vilken linje du ska åka, 
vad hållplatsen heter 
eller om du behöver göra ett byte under din resa 
är det enklast att använda Reseplaneraren.
 
 
Våra tryckta tidtabeller för buss och tåg 
hittar du på bussen, 
hos Kundcenter på Växjö Resecentrum 
och hos våra försäljningsställen i länet. 
 
Du kan också ladda ner tidtabellerna 
här på hemsidan.
 
 

Kompletteringstrafik 

Kompletteringstrafik är för dig 
som har långt till bussen. 
För varje kommun finns några områden 
som har kompletteringstrafik. 
 
 

När kommer nästa buss? 

Det finns olika sätt 
att ta reda på 
när nästa buss kommer eller går. 
 

Rese-app MobiTime 

Med vår app MobiTime 
kan du ladda ned tidtabeller i mobilen, 
få hållplatstider, 
söka resa 
samt köpa mobilbiljett direkt i appen. 
 
Appen finns för både iPhone , Android och Windows Phone. 
Sök på ”MobiTime” i App Store eller Play Butik i din mobil. 
 
Du kan även skicka ett sms med texten ”LTK” till telefonnummer 0730-12 52 50 så får du en länk för enkel nedladdning av appen. 
 

Hemsida 

På Länstrafikens hemsida 
hittar du information om tidtabeller, 
trafikstörningar, priser, biljetter och Resekort. 
 

Kundcenter 

På vårt Kundcenter 
får du personlig service 
och hjälp med allt du behöver veta om tider, 
priser, biljetter och Resekort. 
Öppettider: måndag till fredag klockan 6 till 19
lördag klockan 8 till 14
söndag klockan 12 till 18
 
Kundcenter har telefonnummer 0771-76 70 76.